کارشناس خودرو - کارشناسی خودرو

کارشناسی خودرو با مجموعه اقای تست

کارشناس خودرو - کارشناسی خودرو

کارشناسی خودرو با مجموعه اقای تست

سوپاپ خودرو چیست

سوپاپ خودرو

سوپاپ خودرو در اصطلاح لغت به معنی دریچه است و یکی از قطعات قارچی و تشیکل دهنده موتور خودرو است. که محل قرارگیری ان روی سیلندر و درون سر سیلندر موتور است و ورود هوا و خروج به ترتیب هوای ورودی و دود خروجی را کنترل می‌کند. در یک توضیح کلی باید گفت که هر چیزی که ورود و خروج چیز دیگری را کنترل کند می‌تواند یک سوپاپ تلقی شود. به عنوان مثال دربهای ورودی و خروجی در فروشگاه های بزرگ که هر کدام محل خاص دارند را می توان به این مورد نسبت داد. در این مقاله از مجله خودرو اقای تست می‌خواهیم نظرات کارشناس خودرو مجموعه را درباره سوپاپ خودرو برای شما شرح دهیم پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

حضور کارشناس خودرو در محل در کمترین زمان ممکن

ما در مجموعه اقای تست با حضور بهترین کارشناسان می‌توانیم در کمترین زمان ممکن در محل شما حضور پیدا کنیم کارشناسی خودرو در تهران مجموعه اقای تست در تمامی مناطق حضور یافته و به کمک شما می‌آیند البته به این نکته توجه داشته باشید که در هنگام تاریکی شب و هنگامی که به طور مثال هوا بارانی است سعی کنید زودتر درخواست کارشناسی سیار خودرو خود را ثبت کنید.

سوپاپ چیست

همانطور که پیشتر گفتیم سوپاپ ریشه‌ای فرانسوی دارد و در اصطلاح به معنای دریچه می باشد. و به معنای پولکی که روی دهانة دریچه‌های سر سیلندر قرار گرفته و دریچه‌ها را سد می‌کند.

سوپاپ ورودی هوا یا بنزین. سوپاپ خروجی دود یا اگزوز

از نظر کارشناس خودرو اقای تست سوپاپ متداول امروزی که در خودرو ها به‌کار می‌روند از نوع سوپاپ قارچی شکل و یا پایه‌دار است. این سوپاپ مانند یک ساقه (که به مشابه ساقه قارچ است) و بخش کف سوپاپ که دقیقا شکل قسمت بالایی قارچ است. این بخش دقیقا در بخش احتراق خودرو قرار دارد و بیشترین فشار و درجه حرارت را تحمل می نماید. از روی دیگر محل قرار گیری سوپاپ که در سرسیلندر و یا خود سیلندر قرار دارد نیز دارای یک لبه به نام نشیمنگاه است، این نشیمنگاه دارای یک لبه مورب است.

این لبه به نام وجه سوپاپ شناخته می‌شود، این قسمت دارای شیب خاص در طراحی و ساخت می‌باشد. که بر طبق نوع موتور مورد استفاده، سوپاپ دارای زاویه نشیمنگاه خاص مورد استفاده قرار می گیرد. در قسمت انتهای دیگر سوپاپ یعنی بر روی ساقه آن یک یا بعضاً دارای دو فنر قوی است که بوسیله یک نگهدارنده و دو عدد خار به انتهای سوپاپ محکم شده‌اند (حتما این نکته را در نظر داشته باشید که این 2 خار به‌وسیله هیچ چیزی نگهداری نمی‌شود و تنها در قسمت انتهای سوپاپ قرار دارند).

سوپاپ خودرو
سوپاپ خودرو

نکاتی درباره یک سوپاپ خودرو خوب

  1. یک سوپاپ خودرو خوب باید بتواند به خوبی در مقابل حرارت مقاومت کند و هادی خوبی برای انتقال حرارت خود به بدنه سر سیلندر خودرو باشد. در بعضی از سوپاپ ها ساق سوپاپ را تو خالی طراحی می‌کنند و داخل آنرا با سدیم پر می نمایند تا برای انتقال به مکان هایی که برای خنک کاری انتخاب گردیده اند، مناسب باشند .
  2. حرارت بالا نباید در سوپاپ سوختگی و یا خوردگی ایجاد کند.
  3. یک سوپاپ خوب باید در مقابل ضربات مقاوم باشد.
  4. از دیگری نکات و مشخصات یک سوپاپ خوب این است که در مقابل ساییدگی باید به خوبی ایستادگی کند.

سیستم سوپاپ خودرو ایستاده یا ال ( L ) هد

این نوع سوپاپ را می‌توان از جدیدترین نوع سوپاپ معرفی کرد. که تمام سوپاپهای دود و گاز به طور ایستاده در یک طرف بلوک سیلندر قرار داشته و به وسیله فرمان گرفتن میل سوپاپ کار می‌کند. در این نوع سوپاپ به دلیل کوچک شدن‌محفظه احتراق و فرم خاص آن پر شدن سیلندر بهتر انجام می‌شود و راندمان حجمی موتور نیز به حداقل 88 درصد نیز می‌رسد در این روش ورود گاز و خروج دود به شکل (L) است.

سیستم سوپاپ مختلط یا اف ( F ) هد

در این نوع از سوپاپ گاز به طور معلق و سوپاپ دود به حالت ایستاده قرار می‌گیرد تا عمل پر شدن سیلندر به علت نزولی جریان سوخت کنترل شود. خروج دود و گاز مانند F شکل خارج می‌شود.

خرید و فروش خودرو چگونه امکان پذیر است

ما در مجموعه اقای تست با سابقه چندین ساله در امر خرید و فروش ماشین و همچنین کارشناس خودرو یک کمک بسیار مفید و خوب برای شما خواهیم بود تا به صورت رایگان و در کمترین زمان ممکن خودروتان را به فروش برسانیم به طوری که هم خریدار و هم فروشنده از این معامله بیشترین بهره را ببرند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد